Faldsled Strandpark

Badebro og sauna
Strandparken er tilgængelig for alle, med 2 badebroer - 1 træbro og 1 metalbro
(velegnet til kørestol) og et handicapvenligt toilet.
I sommeren 2023 - i forbindelse med Faldsled Strandparks indvielse, åbnede vi vores længe ventede sauna. Saunabygningen er flot beklædt med træ og indeholder også 2 omklædningsrum. Det er en dejlig stor sauna, hvor vi sagtens kan sidde ca. 10 personer. Fra saunaen er der et flot udkig ud over Helnæsbugten.
Som det er nu, er saunaen tilgængelig 24/7, men vi påtænker til vinter, at lukke fra
kl. 22 – 6. Saunaen kan startes via sms kode, scanning eller gennem My Walllet. Smart er det, at saunaen kan startes hjemmefra.

Faldsled Vinterbadelaug
Den 7. september 2023 stiftede Faldsled Beboerforening et Badelaug.
Der var indkaldt til møde via Facebook og vi var en pæn flok, der blev enige om at aftale nogle regler omkring badning og saunabrug. Vi havde en god aften og allerede mange tilmeldte.
Kunne du tænke dig at prøve kræfter med vinterbadning i godt selskab, så send en sms besked til Susan Stick 29844370 eller Birthe 30636815.

Faldsled og Landskabet:
Faldsled er en lille havneby med 526 indbyggere (2017, dst.dk). Havnebyen er beliggende i Svanninge Sogn ved Helnæs Bugten, to kilometer vest for Millinge,
ni kilometer nordvest for Faaborg og 35 kilometer sydvest for Odense.

Kystlandskabet samt skovene mod øst udgør Faldsleds landskabelige kontekst og havet med den tilhørende lave vegetation skaber de store åbne flader og lange udsyn mod horisonten som indrammer Faldsled og skaber en naturnær identitet for byen.
Faldsled er først og fremmest kendt for den eksklusive Falsled Kro og for sin hyggelige havn. Herudover udgør byen det vestlige udgangspunkt for den, over 200 km lange vandrerute Øhavs- stien, som binder en række oplevelser af det sydfynske øhav sammen.

Faldsled Beboerforening - 5642 Millinge